onsdag 27 januari 2016

Motvind

Snöyra och motvind. Andnöd, tidsbrist, hunger och tjock snö att plöja genom i en evighet med vagnen. Jag hann bara slänga på lite mascara, som försvann lika snabbt. Lägg till att snuset var slut!

Morgonen började inte så bra men sen lunch på Österns pärla och efter det en lika trevlig fikadate hos Erika med hennes lille son. Det känns som att jag gått en mil idag. 


Kvällen lugnare. Vilar mina trötta ben i soffan. Jag har börjat följa Farmen slaviskt så 19.30-20.00 är min heliga tid. 


Den här månaden suger. Jag har bokstavligt talat sugit ut det sista av föräldraförsäkringen. Pank typ. Lagom till arbetslivets start funderar jag på att köpa den här boken. Lära mig allt som Blondinbella kan och försöka bli en bättre människa, rent ekonomiskt i alla fall. 

Jag får spara ihop till den. Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar