lördag 30 januari 2016

Orange is the new black

Jo jag drog till stan över helgen. Här hade jag tagit på mig svart klänning och orange läppstift. Sen av med fulmössan och iväg till en musikfest, där jag och min syster uppträdde! Det var några år sen sist...Vi tänkte mjukstarta med gitarr och några covers så får vi se vart det bär. Musik är en stark kraft. Kanske lite klyshigt men det är sant det som det sägs; Att musik kan läka sår och bygga broar.

Apropå orange...Hur böjer man ordet!? Oranget? Orancht? Oransha? Har i alla fall nu börjat mitt nya jobb där stavning ligger i fokus. Trivs jättebra. Träffar väldigt mycket folk. Jag är en förespråkare för uniformer och arbetskläder (och skoluniform!) så självklart bär jag den orangea munderingen. 


Och apropå uniform. Så här såg Carolina Gynning ut när hon var på väg till stallet nån dag. Det kan jag meddela att så här snygg såg jag INTE ut igår kväll när jag drog till stallet. Carolina, vad än du äter vill jag också ha. Hur hinner människan med? Nu har hon gått och köpt häst också! Beundransvärd. 
Och inte la jag ner jobb på fotografering heller. Den här svarta bilden ska föreställa en flock med fina hästar i månljus men jag förfrös ju fingrarna av mig, tappade en handske och hade roligare saker för mig än att sätta på blixten. 

Ikväll Farmen och varma mackor. Och apropå serier, när kommer nya OITNB egentligen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar