måndag 25 januari 2016

När man är 70 år och sushisugen


Jag tror då inte att någon sitter och ältar det faktum att man inte städade tillräckligt ofta. Eller att man inte hade nog smart förvaring. Att man jobbade för lite. 

Kanske ser man först då att man borde stressat mindre, lutat sig tillbaka mer, kramats massor och gjort fler roliga saker. 

Jag tänker börja äta mer sushi för det kommer jag annars att ångra. En dag är det för sent och jag kommer att ligga och ropa i korridoren på ålderdomshemmet... -Sushi....snälla. Personalen låtsas inte höra; - Kanske imorgon, säger de hånfullt och så får jag passerad levergryta. Sen skrattar de åt mig i personalrummet. De ger mig lyckopiller för att få tyst på mig, den kräsna tanten som tjatar om köttsoppa och kexchoklad. Livet är förbi. Varför åt jag inte gott jämt när jag hade chansen?

Förutom att umgås med vänner, familj, sjunga, krama sina barn, lyssna på sina barn så bör man rensa ut sin livsatmosfär från energitjuvar. Bjuda in energigivarna. Lära sig att tacka nej och ja vid rätt tillfälle. 

Säga "fuck off" lite oftare helt enkelt, som Helen tipsar om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar