onsdag 31 oktober 2012




"Undrar om min lille Malcolm är hungrig... Vilka fina drag han fick...de måste vara från mig. Vad ska jag köpa för barnvagn.......?"

Ambulanskillen som höll kursen var skojfrisk och  tipsade mig om en amningskurs i eftermiddag.

Jag avböjde. Och sen var jag tillbaka, vi är ju här för att rätta livet på de här små stackarna som fått främmande kroppar i luftvägarna eller drunknat!

Vi fick varsin baby och det var faktiskt inte bara jag som "råkade leka med dockorna" för det vyssades och klappades runt i rummet. Ni vet kvinnor...

Men i alla fall, vi fick lära oss hur man räddar livet på babysar och barn upp till 12 år. Olika tillvägagångssätt och när hormonerna hade lagt sig räddade jag ett helt gäng ungar. Om och om igen!

Jag känner mig redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar