onsdag 31 oktober 2012

Äckliga saker

Inför halloween kom vi in på läskiga saker vid det runda bordet. Vi pratade om hur farligt det är att besöka Storgatan i Luleå, som blivit utsedd till brottsrikaste platsen i Sverige. Vi pratar om GW Person och om att man lagt ut döda griskroppar i skogen och om hur lik går upp i rök i skogen efter ett år... Om hur äckligt det är att stå och vänta på bussen sent på natten och så kanske det kommer fram en gubbe bakom lyktstolpen och säger:
- Vad gör du ute så här sent hehe....?

Kontentan blev ändå att enligt statistiken är den farligaste platsen för oss kvinnor: Sitt eget kök.
Om hon har ihop det med en man dvs som skulle kunna rent dräpa henne för att hon inte lagat mat. Sånt händer.

Sen började jag tänka på att jag är sugen på att läsa en dråpaktig iskall nervkittlande deckare. Ingen vanlig deckare, den måste vara både iskall och nervkittlande.

Och sen kom jag in på att den sämsta filmen genom tiderna är enligt mig Populärmusik från Vittula. Den var så äckligt dålig att jag skruvade på mig redan från start och var tvungen att blunda för att jag höll på att spy.

Och sen var fikarasten slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar