torsdag 24 maj 2012

Jag älskar samtal med smarta människor

Man behöver inte stå och gapa så här för att ändå pressa barnet till prestation.
De smarta människorna runt det runda bordet tyckte precis som jag, nämligen att för många yngre barn tränar för mycket. Och att 4 schemalagda träningar i veckan är ett elittänk, som allt för ofta kommer från föräldrarna och inte från barnen själva. Svenska idrottsförbundet & jag anser att 1-2 gånger räcker, och om den brinnande passionen för sporten infinner sig när barnet är äldre kan en större satsning ske.

Jag är verkligen för sportande barn. Sporten och den sociala sammanhållningen håller barnen borta från skit, och man bör hålla sig aktiv. Men det ska också finnas ork kvar till gympan i skolan, badhusbesök, kvälls-kick-bike och inlinesturer, någon skidtur och kanske lite Rollerhockey mitt i allt. Det måste finnas tid & luft för skolan, lek, mysstunder, spontanitet och också tid för att göra ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar