onsdag 12 oktober 2011

P testar yrken


Ponera att jag egentligen var en

... japansk kock.
Då skulle jag nog se ut så här och kanske heta Chio Chaow Akanako.

Jag brukar få beröm för mina Japan-inspirerade rätter, i alla fall från Linda & Elivia så jag skulle nog klara mig bra på restaurangerna i Tokyo.

Här kommer 2 hemliga Japan-recept:

Tag-vad-du-haver + stekta nudlar
あなたが持っているものを取る
Vitlök, chili, gul lök, fiskpinnar, soya, grönsaker, ägg, Västerbottensost mm
Blanda och stek med smör till en enda röra och lägg i kokta nudlar, som du inte släpper förrän de blivit krispiga och lite bruna.

Blandade smördegsknyten
混在ペストリー団子)
Köttfärs, tacosås, vitlök, gul lök, bla bla bla
Bygg små sötnosar och fyll med blandningen + creme fraice.
Pensla med äggula och in i ugnen tills de är klara.
Servera till soya och grön sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar