söndag 16 oktober 2011

Attacktid & det här med att inte diska


Googlad bild.

Jag valde att inte diska idag. Det var ett genomtänkt vuxet val, som jag faktiskt inte ångrar. Det är vilodagen idag och det hade tagit mig säkert 2 timmar + en massa energi från andra mer intressanta saker.

Som att gå ut och promenera i solen, och sen cykla till Linda och bli bjuden på lyxmackor med handskalade räkor och frakta hem en trave skvallertidningar och 3 böcker som handlar om eländiga barns hemska uppväxt... Läs lindas boktips här. Mycket roligare än att diska!

Det är här man ställer in attacktiden.

Eller som att spela in en helt ny låt. Och komma på att det var nog nåt med compressorns attack-tid som man skulle ställa in... Sen kom jag på det! Och alla spår fick en varsin compressor med attacktiden 131, för det hade jag minsann räknat ut genom att dela delay-tiden med 3. Det ni!
Sen lät hela låten sådär tokpumpig så att den knappt gick att lyssna på så jag får nog räkna om allt igen.. Men ändå roligare än att diska.

Och sen den här disken... den påminner ju mig om den fina 3-rättersmiddan vi gjorde igår... så det är väl inte mer än rätt att den få stå kvar ett tag till. Som ett kärleksminne...
+ att jag väl ändå ska köpa diskmaskin snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar