måndag 3 oktober 2011

Lerpölar & lediga förmiddagar



Lediga förmiddagar kan lätt resultera i långa frukostar, häng i barnrum
och en liten skritt-tur på kyrkbyvägarna.
Man kan hinna ramla över en bom i hagen och landa på knät och få skrubbsår. Det kan vara såpass lerigt och blött i hagen att man beslutar sig för att besöka en skoaffär. Man behöver inte köpa gummistövlar utan man kan köpa ett par snygga höstskor.

- Gå ut och njut av dina nya skor nu! Kan den trevliga kassörskan säga.
Ja det ska jag sanneligen göra... men jag är fortfarande utan gummistövlar, kan man tänka.

3 kommentarer:

  1. Hahaha! sluta jag kan inte jobba

    SvaraRadera
  2. Tror inte jag har ägt ett par stövlar sen lekis och tror inte jag har saknat dom heller. Kan bero på att jag inte brukar klafsa i skogarna eller hoppa i pölarna. Men du Pernilla måste def köpa ett par för du är ju så gott som ett skogstroll.

    SvaraRadera