måndag 1 november 2010

Ursäkta, var ligger Porsön?

... frågade jag den gamla tanten.

Säkert tänkte hon att jag var en stackars student på väg till min första dag på Universitetet.
Fattig. Förvirrad. Nyinflyttad. Cyklandes, iklädd ungdomliga sportkläder och ryggsäck. Jag skulle börja beteendevetarprogrammet, och jag bodde på Hertsön med 2 okända tjejer från Skåne, och hittade ingenstans i staden.
Garanterat tänkte hon så!

Inte kunde hon veta att jag är en förvärvsarbetare som bott i Luleå i snart 32 år.
Att hon hade att göra med ett trafikoffer, som inte vågar ta bilen längre...

5 kommentarer:

  1. Fick du till en kvällstoalett i all kaos?? Trafikoffer o allt!
    // P

    SvaraRadera
  2. Ja jag gjorde kvällstoaletten, den är viktig. Men ack vad det slet till i vaderna!
    // P

    SvaraRadera
  3. Det är det värsta som kan hända trafikoffer, Vadwiplach!! Man blir som aldrig riktigt återställd..

    SvaraRadera
  4. Jag undrar var du bodde dom första 4 åren?? har jag missat nåt? Var det då du var bosatt i yttre Pakistanområdet och sålde animerade kåldolmar?

    SvaraRadera
  5. 4 åren? Vilka 4 år?

    SvaraRadera