måndag 22 november 2010

Symbolism

Jag var i den där stugan. Någon var med mig, kanske min dotter. När morgonen kom och jag öppnade verandadörren stod en stor svart björn på gården. Rädd. Försöker tänka logiskt. Hur var det man skulle bete sig mot björnar?

Lucka.

Björnen kommer igen. Och igen. Och igen.
Alltid stående, stirrandes rakt mot mig.
Jag försöker hitta sätt att överlista den.
Lyckas till slut genom att prassla med påsar och locka den bort ifrån mig för att sen smita in i stugan igen.

Lucka.

Jag blir bästa kompis med björnen.



Skriv ner dina drömmar. Märk för viktiga ord och ta fram en drömtydningsbok.
Man kan ibland häpna över vad man upptäcker.

4 kommentarer:

  1. Jag tror att du ska iväg i mellandagarna till en stuga, det är så jag tyder dina drömmar men jag har inte fått ihop vad luckorna betyder..

    P Von Drokken

    SvaraRadera
  2. Du får gärna tyda mina drömmar i en stuga långt borta.
    "Lucka" kan tex betyda gamla ljusblå skåpluckor från 40 talet.
    Eller på minneslucka.
    pvd

    SvaraRadera
  3. Dröm; Om man drömmer om Björn som är ett kraftdjur kan det betyda att du ska ta tag i något, kan oxå betyda att en vän du varit ovän med nu kommer dig närmare. Kanske ngt med björntjänst som skadar mer än hjälper? Eller helt enkelt någon med namnet Björn? Luckorna? ingen aning, kanske eftertanke? Att du ska ta det försiktigt med något du pysslar med?

    Vet inte om det blev ngn hjälp? =) (lindas Moster) Eva

    SvaraRadera