söndag 7 november 2010

I landet Ingenstans bär alla kniv





Vi reste till Tornedalen, till mina rötters by, besökte de gamla förfäderna på kyrkogården, och vi fick höra många livshistorier på kort tid. Det här spädde bara på frågan, vem är jag?


Jo, egentligen är jag ju pirat och härstammar från det fruktade släktet Drokken. En gång i tiden svävade jag fram över Torneälven i sjörövarskepp, tjuvfiskade och satte skräck i byar med konstiga namn. Jag låg med andras fruar och slogs på finska sidan. Jag slaktade djur och drack brännvin. Eller inte direkt jag, men takterna sitter säkert fortfarande i.

Drokkens ättlingar är antingen konstnärer, jägare eller storfiskare, och nästan alla bär kniv, dagligen. Ungefär som jag bär läppglans. Men det är bara en fasad.

Egentligen är jag p Von Drokken
- Torneälvens skräck...

Skönt att äntligen få klarhet.

2 kommentarer:

  1. Fan, hela din släkt var ju potientiella rockers!!!;) urrrggghhh;)

    /Papihontas

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du skulle se dem!!
    /p v d

    SvaraRadera