tisdag 16 november 2010

Kognitiv nedsättning? Fel förvaring? Annat?


Jag har en liten mini-walk-in-closet på cirka 0,5 x 2 meter. Förr brukade jag skryta över den här. Nu gör den mig gråtfärdig.
Jag kommer inte ens in längre.


Beskrivning

Det finns 2 fasta hyllplan jättehögt upp som jag inte når. På det översta kastar jag upp tex skridskor, yogamattan, väskor och andra lösa föremål. Hyllan under når jag inte heller.
Där ligger kläderna ditkastade som tygbollar huller om buller. Helt utan struktur.

Under hyllplanen finns en hängstång där man kan hänga upp kläderna om man vill, vilket jag inte gör. De kläder som borde hängt där ligger istället på golvytan (0,5 x 2 m). Under kläderna på golvet skymtar man en intryckt skohylla som inte ryms ute i hallen, och den är full med ytterskor och inneskor i en enda ormgrop.

Över kläderna och ormgropen ligger en jätte-hockey-trunk och avslutningsvis en pall nertryckt i hela härligheten.
Jag ska ta tag i det här nu. Tips någon?

3 kommentarer:

  1. Bensin + tändstickor låter som enda lösningen.

    SvaraRadera
  2. Bästa tanken hittills..Tack.
    Men testar med rensning till att börja med
    /p

    SvaraRadera
  3. knäcker mig! Har samma problem men för mig är det badrummet. Går inte få nån struktur hur man än försöker. Svarta plastsäckar och ordet RENSA är ett underskattat ord. Annars kan du bara låsa dörren in till garderoben och glömma att den finns.
    Kram! LBB

    SvaraRadera