söndag 22 juli 2012

Klockan tickar

Jag vill börja med att klaga på Coop som möblerar om hela tiden. När jag gick där idag sökte lasagneplattor, kunde jag inte låta bli att fundera på hur mycket tid av mitt livs som spills där bland hyllorna. Hemska tanke. Om jag ser någon av personalen brukar jag alltid inleda meningen med:
- HEJ, VAR  HAR NI FLYTTAT..(min önskade vara)... DEN HÄR GÅNGEN?
Som en pik från en obehagligt uträknande och bitter pensionär.
Och sen tröstade jag mig med ett nytt tvättmedel, som råkade stå i närheten.
I dag är det lasagne och tvättstuga.


Ang. tid som spills, så har jag räknat ut att jag spenderar cirka 30-45 minuter framför diskbänken varje dag. Arg. Blöt och frustrerad. Nu blir det en diskmaskin på tisdag, för då kommer jag bara att hantera matrester cirka 5 minuter/dag. Jag kommer att vinna cirka 300 timmar per år!  Alltså 12,5 dagar. Nästan 2 veckor. Varje år kan jag lägga mig i en stuga och läsa i 2 veckor.


Igår åkte L, barnen och jag inlines på Stålparken och sen fick vi så blodade tänder att vi på kvällskvisten rullade in till Olearys och tog en öl. 
För bästa resultat tog vi en taxi hem.


Nä nu är klockan snart 19. Hörde jag tvättstugan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar