onsdag 18 juli 2012

Det gränslösa läget

Det förra inlägget var ett stort slarvjobb. Men det spelar ingen roll för det var så  jätteroligt att göra serier i datorn. För er som funderar på att också börja med serier, kan jag ge ett tips; Hemligheten är att det ska gå fort. Inte tänka, inte pilla. Världen behöver mer slarv!, som Erling brukar säga. När jag var liten gjorde jag massvis med serier. Man kan säga att jag ägde en hel concern, den hette Sjuka serier. De sjuka serierna låg lite överallt i rummet, men jag tror inte att någon förstod dem. Det var kanske för sjuka men det var ju det som var hela affärsidén. Ingen mening, ingen TWIST i slutet...

Det är det helt POÄNGLÖSA som fortfarande fascinerar mig.

Foto: P.Taavola
Sommaren 2012 har runnit förbi med fullt tryck på kranen, inte som en porlande bäck. Jag har hunnit med 3 resor och telefonen är fylld med bilder. Minnet av underbara människor. Jag har vunnit en ny vän. Jag har nya ögonfransar. Men jag känner mig inte klar! Jag vill ha ett sommarlov värd namnet, som flyter förbi som en porlande bäck. Jag vill stanna motorn och känna att dagarna är gränslösa. Och sånt händer egentligen bara på resande fot. Det enda gränslösa just nu är disken och tvätten.
En ögonfransförlängning mitt i allt.
Men om jag ska försöka att gilla läget så får en inlinestur till Olearys vara gränslöst nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar