tisdag 15 februari 2011

Vissa saker kan inte vetas utan kännas

Han börjar böja sig nu, den där gamla travarenRider häcken av mig. Förhoppningsvis bokstavligt talat.

Resan att-lära-sig-rida är svår och livslång.
Frustrerande. Härlig.
Lindas irriterande svar på frågan hur man får hästen i form har alltid innehållt orden;
-Det går inte att förklara.



Jag börjar förstå att det inte gör det.Känslan att rida en lösgjord häst är himmelsk.

Jag har fina chaps och ett djävulusiskt tålamod.
När det gäller roliga saker.

Detta är min frizon,
min kanal, min rensning.


Visste ni att självaste gubben Winston Churchill sagt:


"No hour of life is wasted

that is spent in the saddle"


och så fortsatte han....


"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man".


Klok man. Kanske flydde han vardagen på Luleå Ridklubb han också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar