torsdag 10 februari 2011

Ananaspaj & Champagne

Har ni smakat hemmagjord ananaspaj med vaniljglass? Det är nåt man måste göra innan man dör. Det är tänkt att jag ska baka en sådan till onsdag, och åka iväg till tunastigen med den för att se höjdarfilmen Clifford och dricka skumpa. (Höjdarplan, jag vet.)

Det krångliga är inte att baka, det är att komma igång att baka. Kanske måste jag gå till Coop 3-4 gånger, och där har de hunnit möblera om mellan varven, så då hittar jag inte bakpulvret direkt, utan får gå runt och stressa och svettas, och på det viset glömmer jag att köpa ananas, vilket är den viktigaste ingrediensen, och då måste jag gå tillbaka till Coop igen för att bilbatteriet är slut och sommarcykeln fortfarande står på skurholmen i en snödriva, och sådär håller det på.

Lika bra att jag börjar planera och förbereda redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar