onsdag 9 mars 2011

Skratta gärna men inte här



Det finns inte många, men några tillfällen då det är fel att skratta.
Exempel på sådana situationer är klippet ovan, ensam framför datorn på jobbet,
och i kyrkan.
Jag vet inte varför jag ofta blir på skratthumör i kyrkbänken?

En gång vanhedrade jag och syrran våra 2 släkten i Jouksengikyrkan när vi såg världens roligaste präst och inte kunde sluta skratta. Han var någon slags ALU som de transporterat från södra Sverige med konstig dialekt och jättestora ögon som skelade åt alla håll. Jag kommer inte att nämna hans namn för då blir det bara värre.

Morbror Maurits var den ende som fnissade med lite fast mer kontrollerat.
(Jag brukar träffa morbror Maurits på Coop och då brukar vi alltid fnissa omkring okontrollerat mellan hyllorna men där är det ju helt okej). Morbror Maurits har väldigt rolig humor.

Hur som helst, bänken skakade mer och mer och vi försökte stirra ner i psalmböckerna, tills det hela blev ohållbart och vi flydde kyrkan i skam...
Och programledaren ovan fick sparken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar