fredag 11 mars 2011

Country Strong


Fotnot: Denna prettobild är stulen och jag har egentligen tyvärr inget med den att göra.

Nu vet jag vad jag vill med mitt liv
Jag har provat så många konstiga jobb, flyttat runt, testat olika musikstilar och sökt och sökt. Men inom mig har det hela tiden bott en latent countrygirl utan att jag vetat om det. Jag har HATAT countrymusik. Ända tills nu. Man kan säga att det var min nya mikrofon ledde mig på rätt väg, och nu sjunger jag stämmor med tillgjord Texas-accent och drömmer om smutsiga bussar på countryvägar.

Om jag får bestämma så kommer jag att leva som i bilden ovan. På en ranch på någon slags prärie.
Var börjar man?

Någon som vet hur man för in Robert Redford-livsstil när man bor i en 2:a på örnäset och jobbar åt Landstinget? Och inte kan ni väl tänka er Robert Redford gå på ridskola i ridhus med en ful hjälm som förstör hela cowboy-outfiten? Skulle han aldrig göra.

Kanske börjar jag med att köpa en hatt.

"Ingen kan vara snygg i ridhjälm"
/ Franz Kafka

1 kommentar:

  1. Det har du väldigt rätt i! Helst ridhjälmar som är tre våningar hög och fyra bred. Jag vill också följa med och bli e Contry girl! Vi har ju i allafall hattar... en vit och en svart.
    Kramo

    SvaraRadera