fredag 14 augusti 2020

Sju månader senare


Och sju månader senare kommer ett nytt inlägg! Allting annat växlar men Blogspot består. Nytt för säsongen är att ni till höger kan börja följa mina Twitterinlägg. 


Flytt till ny lägenhet, en hel pandemi och exakt 100 dagar i Big Brother-huset senare. Vi har alltså flyttat till en ny och större lägenhet (Hallelujah!), varit halvt isolerade i omgångar och jag har plöjt mig igenom serier som Big Brother, Brave new World och befinner mig nu mitt någonstans i mitten av Sex and the city. 

Nu är hösten här efter en minst sagt konstig tid bakom oss. Eller är vi fortfarande mitt i det? Även om vi nu får resa ut till vissa delar av världen så ser det inte trevligt ut att gå runt med munskydd. 

Orkar inte prata, skriva eller tänka på Covid-19 mer. Men visste ni att harpest härjar vilt just nu? Och Malaria verkar virvla runt? Och även klamydia och gonorré känns vara på en konstant stabil nivå. Jorden fortsätter att snurra. 

Vi har trots allt haft en fin semester fylld med bad och sol. Vi har mest hållit oss på vår nya gräsplätt i söderläge. Och på morgonkvisten med kaffekoppen i handen har det ibland känts exakt som vilken resort i Spanien som helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar