lördag 22 augusti 2020

Glamour i stormen

 



Älskar mitt nya sminkbord/skrivbord. Jag känner mig lite som Carrie i Sex and the city vid mitt lilla skrivbord vid fönstret. Möblemanget stämmer men inget annat. Mitt liv är exakt som hennes fast tvärtom. Lever i en liten blåsig stad. Skriver inte om sex utan o sjukdomar och elände. Jag har inte så mycket tid att dejta och springa på fina restauranger. Jag plockar leksaker och lagar köttsoppa. Fint det med. 

Men just storm! Mitt värsta mardrömsväder. Städat, pysslat och dekorerat fönstret med finkläder. Kläder jag sällan använder fick sluta ta plats i garderoben och i stället smycka utsikten. 


Spets, rysh och pysh och vips så blev livet lite mer glamouröst!
Snart får vi finbesök från blandat folk. Inomhus-umgänge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar