måndag 24 augusti 2020

Vid midnatt händer det något magiskt!

Jag kommer att sitta redo från 23.55 och invänta den stora rokaden... 

Jag har nämligen bytt ut vårt gammel-nätverk till ny leverantör, nytt Wifi och nya kanaler! Klockan 00.00 släcker Bahnhof ner vårt Wifi SAMTIDIGT som mina nya tjänster från Comhem kickar igång! Jag antar att teknikergubbarna har fullt upp redan nu inför tolvslaget.

Inte nog med att vi får nytt fräscht nätverk, vi kommer också att få saknad så kallad skräp-TV igen! Jag slängde också in en tilläggstjänst som innebär att jag kan styra barnens padd-tid med järnhand - var jag än är! Jag känner mig redan nu som en mamma som har koll!

Men allt det här sker inte av sig själv. Innan tolvslaget måste jag:

  • Öppna paketet som Comhem har skickat. 
  • Förstå i vilket hål routern ska sitta.
  • Koppla ihop alla kablar. 
  • Slarvläsa bruksanvisningen. 
  • Hitta lösenordet. 
  • Begripa hur vår smart-TV ska lära känna Comhem.
  • Kasta alla kablar på golvet och inse att jag får vänta med det här till imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar