torsdag 25 juli 2019

Ännu en katastrofal fotmassage


Jag vinkade in kvinnan som gick omkring och gapade "MASASHI MASASHI" på Alcudias strand och hon visade upp ett litet informationsblad där det bland annat stod Reflexology och där fanns bild på fötter och dess zoner. Jag kunde inte motstå 1 timmas fotmassage för 100 svenska kronor. Jag pekade glatt på fotbilden och jag lade mig ner på solsängen.


Jag: - Only feet, please.
Kvinnan: - Jaja.
Jag igen: Solo los pies, gracias.
Kvinnan: - Jaja.
Jag: - Reflexology? :)
Kvinnan: Jaja.


Jag förstod sen att hon varken kunde engelska eller spanska och där låg jag och kved i tystnad i 40 minuter. (Hon kunde nog inte klockan heller).


1. Hon masserade benen ända upp till rumpan!.
2. Hon drog lite snabbt över min ena fot.
3. Hon tryckte inte en enda gång någonstans på ett zonterapeutiskt sätt.
4. Hela min underkropp var inoljad och sandig.
5. Hon glömde den andra foten helt.


Jag bestämde mig för att ha en accepterande inställning. Jag tänkte, härmed accepterar jag att jag aldrig någonsin kommer att få en ordentlig fotmassage.

Läs mer om andra katastrofala massageupplevelser här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar