fredag 26 juli 2019

Jag missköter mig!

En hektisk vecka. Jobb med långa turer, utställning till helgen, två andra tider att passa i veckan + två barn med blandade åldrar och dagiset stängt. Livspusslande!


Allt blir lite halvdant. Ber tonåringen "släcka bränderna" medan jag är på jobbet. Idag är hon till exempel "Sopansvarig", vilket innebär att hon ska ut med alla sopor inklusive källsortering. Bevaka nya inkommande sopor samt även tömma alla papperskorgar. Ett ädelt jobb! Om kvällarna, när lillgossen har somnat så har jag målat. Och trots vår nya fantastiska AC så är det kvavt och varmt. Man kommer i ro lite för sent.


Men det jag VERKLIGEN har misskött är mina älskade serier. Jag skäms! The handmaids tale är ju mitt hjärtebarn, bästa serien jag sett och jag har varit nästintill olycklig fram till det blir torsdag och HBO släpper ett nytt avsnitt. Nu ligger jag TVÅ avsnitt efter.


Angående Big Little lies så ligger jag efter 2 avsnitt även med den. Jag gillar den serien relativt mycket. Det är min krisserie som jag tar till mellan torsdagarna.


Och nu blir det körigt, för jag har tappat kollen på när sista säsongen av The Affair skulle släppa, mitt andra hjärtebarn. I mitt vanliga jag skulle jag ha skrivit in datumet i kalendern och lagt in påminnelse i mobilen. Men det är för stressigt. Och för varmt.


Och nu kommer dödsstöten. Orange is the new black har fräckheten att ha släppt säsong 7! Mitt i allt! Mitt i värmeböljan! Mitt i kaoset!


Det blir nog till att ta en seriesemester till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar