torsdag 3 november 2016

Letar grävmaskiner

Den här skopan känns rejäl.


Jag tänker inte hetsa runt i leksaksbutiker inför den här julen. Tradera får hjälpa mig med julklapparna. Jag ska helt enkelt fylla utrymmet under granen med olika Stora maskiner.


Just nu letar jag efter den ultimata grävmaskinen. Och en ny traktor. Skopan är enormt viktig, den bara måste fungera. Jag kör all in med alla praktiska fordon jag kommer åt. Jag känner att gossen behöver en väghyvel, en lyftkran, en släckbil och en jättedumper i sitt liv.


Märks det att Stora maskiner går varm hemma hos oss?


Stora maskiner, vi kan bygga,
stora maskiner, vi kan krossa,
lyfta, hugga, såga, tugga,
släpa å bära minsann,
för det är precis vad stora maskiner kan!





Jag balanserar dock det hela genom att köpa honom en sån här i födelsedagspresent:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar