torsdag 17 november 2016

Höstlegender - när du vill rensa i systemet

Alla är deprimerade men ingen vet varför.


Jag börjar nästan gråta innan filmen börjar för att allt är så sorgligt och vackert.
Vidderna,,, björnen,,, brödraskapet... kramarna...bergen.




Och så kommer Susannah och förstör allt. Sliter familjen i stycken. Håller alla tre bröder "varma". Stalkar Tristan. Springer efter Tristan vart han än går. Jätte o-stolt. Värsta martyren.
Stannar kvar på gården i all evighet och sprider dålig stämning.




Jag gråter varje gång pappan är i bild (jag gråter även innan han får en stroke för att han är så sorgligt rejäl.)
Jag gråter varje gång indianen säger något klokt.

Jag gråter varje gång Tristan kommer ridandes med utsläppt hår över horisonten.
Jag gråter när jag ser vildhästar.
Jag gråter när alla andra gråter.


Slutet ska vi inte prata om. Har inte orkat komma dit än.
Höstlegender är i alla fall en bra film att se när du vill rensa i systemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar