måndag 3 november 2014

Prince Charles är bäst på selfies

Hur tar man en selfie? Jag tycker att de sk självporträtten med mobilen börjar bli lite väl avancerade. Det ser sällan ut som att man bara sträckt ut armen och tryckt på knappen längre. Snarare som att man har en egen fotograf som springer efter en och tar 1000 bilder för att få fram en enda lyckad. 


Svårfotad. Aina från Paradise hotell lyckas ofta fånga sin egen rygg utan att man ser någon spegel? Hon måste ha en fotoutlösarknapp i handen. Men var har hon placerat mobilen/kameran? Har hon en kompis på besök? Ett stort ljustält? 


Lättfotad. Själv orkar jag inte anstränga mig så mycket när jag tar selfies. Jag vill helst ligga ner och jag bryr mig inte om ljussättning. Blundar gärna om jag är trött. 


Bäst på selfies är Prince Charles från England. Här lyckades han fotografera sig själv då han blev bustokig i en park och jagade runt en unge för att sno hennes såpbubblor för att sedan lägga upp bilden på instagram med hashtaggen #princeplayinginthepark. 




Resultatet på Instagram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar