måndag 10 november 2014

Att skriva en bilannons

Med sorg i hjärtat och en klump i halsen ska jag nu sälja min fina veteranbil. Men eftersom att jag är en tjej så finner jag det oerhört svårt att skriva en Blocket-annons som handlar om en bil. Utan någon man i närheten. Men nu är annonsen ute i alla fall och här är resultatet. 




Nu säljer jag pärlan!

Vit jättefin originalbil med originalstereo (bra basljud) och jättefina oranga original-manchestersäten. Man sitter skönt i den. Den startar alltid. Den är renoverad med en massa nytt. Kamremmen och de andra remmarna vet jag inte så mycket om men maila och fråga så ordnar jag det! Den har takräcke också. 

Den har inte mycket till rost sägs det. Det är bara jag och en pedant gubbe som ägt den tidigare. Sen den föddes har den stått i varmt garage. Den har inte gått många mil alls. Det går att fälla säten där bak så borde räknas som halvkombi.

En kultbil och en god vän i många år framöver!
(Säljs med sorg i hjärtat och en klump i halsen). 

PS: Den har nya vindrutetorkare (inköpta på OK 2013) som jag varit mycket rädd om. 

Pris: 12 000 kr eller mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar