onsdag 2 april 2014

En helt vanlig bilbatteriladdare

Det lutar åt att jag behöver ett nytt bilbatteri. Eller det var en som sa det åt mig. Men jag tänker lite nytt här, nämligen att jag ska köpa mig en smidig liten laddare som jag diskret lägger in under motorhuven om natten. Då skulle min gamla bil aldrig vara död på morgonen vid minsta minusgrad och jag slipper bära hem ett nytt tungt batteri. Jag har nog råd att köpa en sådan där liten apparat redan idag...

Men föreställ er att jag att jag beslutar mig för att besöka en Bildelsbutik.
I Bildelsbutiken sitter de här killarna och jag går fram och säger:







- Hejsan, jag skulle bara vilja ha en liten smidig bilbatteriladdare
som man kan gömma under motorhuven om nätterna.
Tystnad.
Hånskratt.

Det kommer aldrig att fungera jag bara vet det! De kommer att motverka mig in i det sista och påstå att något sådant inte finns... de kommer att ge ett jättekrångligt alternativt som väger 45 kilo och innefattar lika många kablar i olika färger.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar