fredag 25 april 2014

Nu har jag äntligen hittat något att gräma mig över

Alla dessa storpack man ser överallt. Knappt ens en ensam liten tandborste finns att köpa längre. Och storbutikernas jobbiga frågor... - Ska du inte ha 3 för 20? - Har du medlemskort? - Vill du ha ett medlemskort? - Varför köper du inte 18 tandborstar och få 2 extra tandborstar + 10 % rabatt på uppläggningsavgiften på medlemskortet som du nyss sa att du inte ville ha.

Nog kan det väl vara bra att ha några tandborstar liggande på lur men är så allmänt trött på fenomenen storpack. Jag vill inte tjäna 4 kr på att köpa tre paprikor i plast och sedan slänga de två jag inte behövde från första början.

Därför är det extra skönt med små personliga butiker där allt är lite enklare. Lite mysigare. Som tex Hafva, där jag var in idag. Till trevliga Åsa , hon som minsann gör allt med det där lilla extra och kärleksfulla. Hon ifrågasatte inte heller att jag bara köpte en giraff och inte ett storpack med djungeldjur.

Och när jag sedan kilade över till Condis för att köpa oss varsin UNDERBART god Chicken rap, inslagen med kärlek (tack för tipset Åsa), så såg jag samma personliga omsorg även där.

Fram för små enkla och begripliga företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar