torsdag 24 april 2014

Det är de förgrämda människorna som gör mästerverk

Den här bloggen börjar kännas åsidosatt, håller ni inte med?
Tråkig och intetsägande i min mening.

Undrar om jag har tappat stinget? Inte är på hugget längre?
Jag har egentligen svårt för att bara uppdatera vad jag gör på dagarna, jag vill analysera, kritisera och leka med strutsar i Photoshop!

Mina dagar är fulla trots att jag varken är aktiv här eller på Facebook. Mest aktiv är jag nog på Quizkampen och på Instagram.

Och livet rullar på ändå. Lediga förmiddagar och arbetsamma kvällar. Somnar tidigt och vaknar ännu tidigare.

Försöker ta fram gitarren lite då och då. Inspirationen finns där någonstans men den enda låten som verkligen "känns" just nu är Hurt med Johnny Cash. 
Det måste som vanligt göra ont och gå i moll för att nå fram till mig.

Idag ska jag vara statist. Få en uns av glitter och glamour i vardagen. 
Min uppgift idag blir att äta rom och fisk och samtidigt se nöjd ut, och det är jag bra på.  

I helgen blir det äkta rockfest varvat med rabattodling på landet.

Kanske är livet FÖR balanserat för att hitta något att gräma sig över?
Är det detta som kallas flow?, en sk balanserad tillvaro?

Och det vet vi ju alla. Att ur en balanserad människa kommer inga stordåd.
/p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar