måndag 3 mars 2014

Köttsoppan


Jag var köttansvarig. Linda stod och hängde bakom mig. Hon tyckte att det tog för lång tid, att jag disikerade köttet och att det blev för mycket spill. 


Men i hemlighet hade jag full koll på soppan. Man behöver som ni ser inte klä upp sig när man är hos en kompis och lagar köttsoppa. 


Linda var klimp-ansvarig. Jag lät henne hållas, även om jag tyckte att hennes klimp blev lite för stora och inte är en döviktig ingrediens i köttsoppa. 


Här var vi lite oense om väntetiden. 
Linda tyckte att vi sakta skulle börja gå mot köket och börja smygäta. Medan jag tyckte att vi strikt skulle hålla oss till den planerade koktiden och invänta timern. 


Vi väntade. Katten väntade. 


Till slut blev köttsoppan med de överdisikerade köttet och de lite för stora klimparna klar och den blev trots allt himmelskt god! 

Att laga köttsoppa med sin bästa vän är något jag varmt rekommenderar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar