måndag 24 februari 2014

Trodde jag var ensam!

Morgonrufsig pga regnet inatt


Det finns olika typer av "smattrande regn" mot rutan:
1. Mysigt och sövande sommarnatt i stugan-smattrande.
2. Öronbedövande stor popcornmaskin-argt dånande mot fönsterbläcket i blåst-smattrande.

Vårt hus står i någon slags nordanvinds-riktning och när det blåser och regnar är kategori 2 min verklighet. Trodde jag var ensam om att vara sömnlös pga detta men jag hittade många förtvivlade rop i natten. 

OBS! Öronproppar hjälper ej, så högt låter det. Tricket är tydligen att antingen flytta till ett hem som ligger i lä, eller hänga en handduk på fönstret och lägga städsvampar på fönsterbläcket. (Snyggt)
Tar tacksamt emot andra tips!

Text nedan taget från nätet skrivet av en av mina nattliga regnhatarkompisar.
Nu en stor kopp kaffe och sedan fixa barret! 

------------------------------------------------------------------------------------------------

Hur fan ska jag kunna sova!!?
Det smattrar.

SMATTRAR.

Som en kulspruta, 

eller en hagelskur i vild storm,

eller en trummis med Parkinson.

Mot min fönsterruta i sovrummet.

Och hur fasen är det meningen att jag ska kunna sova igenom det tinnitusframkallande oväsendet?

Tips mottages tacksamt!

Annars kanske vi kan ses några stycken och spela Alfapet hela natten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar