torsdag 6 februari 2014

Röda korset gubbarna funkar ju

Hittat min drömhäst. Tyvärr är den såklart alldeles för dyr..=/
Jag har ju letat runt ett bra tag nu och det är så svårt för flesta annonser lyder så här:

FANTASTISKT SNÄLL MOR-DOTTERHÄST, EN DRÖM ATT RIDA

"Det är med en jättestor klump i magen jag tvingas sälja min ögonsten pga ändrade familjeförhållanden. UNDERBAR häst med stor personlighet! 100 % trafiksäker men kan vara lite bakskygg och se spöken i lastbilar och sticka iväg åt andra hållet men är aldrig dum. Kan hanteras och ridas ut ensam i skogen av småbarn utan problem MEN kan ibland bocka och sparka barn i huvudet.

Har aldrig startat på trav (men är en gammal travhäst).

UNDERBAR att rida och samarbetsvillig. Kan dock ingenting alls och har lite svårt för bromsen och fattar inte galopperna alls. Blir något het om den får stå. Har bara stått här i 2 år nu pga mitt ointresse. En häst som blir vad du gör den till! Den dör snart pga ålderdom, men har säkert många år kvar att ge!"

Förutom det här sållandet så har jag slut mjölk = ingen mjölk till kaffet = skitkaffe OCH slut snus!

Och bilen (som fungerar utmärkt!) den bara står där.. pga att stolpens knappdjävel inte funkar och åker ner eller vad det nu är.

Det som däremot funkar fläckfritt är Röda korset-gubbarna. 
De ska komma och hämta gammelsängen så då blir vi av med ett åbäke i livet. 

Väljer att glädjas över det. 

Godmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar