söndag 16 februari 2014

Kaffeakuten

Perkulator-aset dog idag.
Den har läkt i flera veckor.
Egentligen gillar jag inte perkulatorer.
Perkulatorer är krångliga och dalpiga.
Dessutom har jag inte valt/köpt den själv utan fått den av min mor.  

Det råder kaffekris nu, skarpt läge.


Här ligger kvarlevorna i en kastrull.... Visst funkar den här desperata lösningen men den är bara tillfällig.  Och kaffet blir svagt och äckligt!!! ;// :0

Med det här inlägget vill jag söka stöd och sympatier för att få åka och köpa en ny och tvärmodern kaffebryggare.

Alltså gå emot köpstoppet eftersom det här väl räknas som ett akutläge?

2 kommentarer:

  1. Kaffe är en drog likaväl som heroin! Vet ej om vederbörande skall bryta löftet för att dämpa abstinensen!? Vad sker härnäst? Fjollträsk och plattan? Bryter du löftet blir du kanske en heroinist..

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken=) Men jag är inte redo för ofrivillig koffeinavgiftning just nu...
    Jag kan hantera det! /p

    SvaraRadera