fredag 20 april 2012

Som att bajsa i en fransk film


Jag försöker vara lite tjejig och pyntig. Mina väggar är kala och hemmet kan beskrivas som spartanskt och praktiskt. eller föressten boho heroin chic! Det låter bättre. Så jag hänger, tejpar (läs dubbelhäftande tejp) och kämpar med sladdar. Det är sladdar överallt... som ogräs omöjlig att bekämpa. Men vad jag ville berätta är att jag råkat vinna världens fulaste duschdraperi på Tradera. Fulsnyggt. Häftigt. Tacky. 

Jag vill att det ska kännas som att man bajsar mitt i en fransk 40 talsfilm, som utspelar sig under världskrigets slut... hemma hos en glamourös filmstjärna i Paris, som är jätteförälskad i den som bajsar. Där ska man sitta och dagdrömma om heta oförglömliga kärleksstunder, njuta av konst, drömma om luftiga bilturer i caben.  I det här badrummet ska man glömma det eländiga kriget och alla som bråkar.
Det är mitt mål.

2 kommentarer:

  1. Nu kommer jag ju aldrig mer kunna bajsa på din toalett! Jag blir livrädd för dom där franska draperierna. Jag är nog rädd för fransmän. Du måste ta ner dom innan jag kommer på besök!
    /LBB

    SvaraRadera
  2. men gumman jag tror inte det hemska draperiet kommer stoppa dig, snarare tvärtom! välkommen när du vill

    SvaraRadera