fredag 1 juli 2011

Negativa dagen - en flopp


Fotnot: Jag försökte men det går inte att redigera denne man till en surgubbe.

Idag är det Negativa dagen. Se facebook. Jag gick med i den gruppen för jag tänkte att det skulle bli skönt med lite sunda klagomål. Slippa se alla prippsblåfoton och Ernst-repliker rörande kalla öl och slippa se alla motljusbilder från skärgården. Jag ville se lite skit i hörnen! Jag ville höra om ensamhet, elände och fattigdom och om folk som ligger i sängen och stirrar en hel dag.
Lite mer apati till folket! Tänkte jag.


Jag hade en sån där positiv dag igår igen. Ni vet, sol, jobb halva dagen, kebab i solen, leka med kaninerna på bondgården, ny klänning.... ridtur i skogen.. världens godaste öl och fint sällskap.
bla bla bla


Och tro mig fan om inte den här dagen också kommer att bli underbar.
Det lutar åt det.
Vet inte hur jag ska värja mig mot positiviteten!
Vi ska ju grilla och basta och ha oss.. Fan.


Avslutar med ett citat från fb-sidan:
"Det är något misstänkt med de som ler.
Skratta kan man göra om man är sjuk, neurologiskt sjuk".

2 kommentarer:

  1. Jag avstod från det eventet. Gillar tanken att motarbeta alla jävla fredagsmys-snutte-snutte-min-älskling-och-jag-är-så-kära-varje-dag-och-kramas-och-äter-kladdkaka-uppdateringar, men tyckte beskrivningen av eventet andades lite väl mycket negativ energi. Man måste få vara glad ibland.

    SvaraRadera
  2. hmm lite balans är nog det bästa.
    Föressten tack för klänningstipset, vill ha en i varje färg!/ P

    SvaraRadera