fredag 8 juli 2011

Pälsdjur & ciggaretter


Fotnot: Hasse & jag. Midsommar i Eden.



Hasse drog nyss runt mig på en solig promenad längs Östermalm. Han bajsade 2 gånger och jag såg lika frågande ut varje gång. Planen är att om nån klagar över bristen på påsar, ska jag lådsas prata tyska, börja gråta och springa därifrån. Imorgon ska han få komma hem till oss, kanske följa med på nån badstrand och springa efter pinnar. Hasse är min i helgen..



... liksom de 2 kaninerna på bondgården, och hästen som ska ridas, vattnas och få myggspray och massage på måndag. Jag är en djurälskande allergiker. Har haft 4 katter, 2 hamstrar, (varvid en blev mördad) och ett gäng hundar. En natt var jag lycklig ägare till en stor vit kakadua (som jag fick på en efterfest men var tvungen att lämna tillbaka). Vi barn i Juoksengi tog gärna hand om skadade djur, jag minns särskilt en fågel som fick bo i moster Agnetas växthus tills den kunde flyga igen.





Fotnot: Två härliga synder.


Men det var när jag skaffade schäfervalpen Indy som jag började dra efter andan.
Pricktest, positiv för hund check. Indy blev militär och jag blev både djur -och cigarettlös. Jag håller mig undan rätt bra från Marlboro lights. Jag bör hålla mig ifrån pälsdjur, men jag gör precis tvärtom.
Det mina vänner, är vad man kan kalla en mogen övervägd revolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar