fredag 17 juni 2011

Tankar inför kollot


- Hej Anna och Pernilla och välkomna till vårt ridläger!
Var god välj varsin käpphäst, och här får ni en ansiktsmask.
Blir ni hungriga finns en blomkålsgryta därborta.

Mitt under Luleåkalaset sticker Anna och jag på 4 dagars ridläger i Ersnäs.
Där ska vi bo i med full logi, 2 ridpass och 1 teoripass per dag.
Vi har också blivit utlovad spakväll och hoppning.

Detta låter lite för bra för att vara sant, med tanke på det hyfsat billiga priset.
Cynisk som jag är tänker jag mig att "all inklusive" är en äcklig blomkålsgryta som står och puttrar hela helgen, havregrynsgröten till frukost gör vi själva. "Spakvällen" är en varsin engångs-ansiktsmask och en dusch i ägarinnans toa. Och vi rider på käpphästar.

Den som lever får se. Jag fick ju aldrig åka på ponnyläger när jag var liten, utan hoppat rakt upp på stora hästar, så jag funderar på vad har man med sig?
I stället för dagbok, pyjamas och godis, tänker jag mig rödvinsdunk, cowboyhatt och gitarr?
Är jag rätt ute?

Spännande blir det i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar