tisdag 14 juni 2011

Mascaran ställer till det!



Som jag sagt, man bör inte använda Isadoras Vibra lash mascara på offentliga toaletter för att undvika att framstå som en sexgalning som inte kan hålla sig till hemmet.
Igår spelade den mig ett spratt och jag SVÄR, att den LÅDSADES vara en arg geting i min handväska hela vägen in till stan. Jag kastade in väskan i baksätet och körde stel som en pinne, med jackan runt halsen, ty jag visste ju att om den kom ut så skulle den vara arg... getingen alltså.
Tills en mer sansad person kunde konstatera att det faktiskt surrade i sminkväskan.

Jag tror den är ond. Mascaran alltså.
Kuriosa: Visste ni att geting heter wasp på engelska?
Precis som hårdrocksgruppen W.A.S.P, fast det betydde ju We Are Satans People.
Det vet jag för jag köpte trott det eller ej deras skiva en gång.
Vi är djävulens folk, deras skiva ägde jag.

Igår var jag och Sara på en roadtrip runt kyrkbyn. Vi gav vi hästen Nellie en riktigt skönhetsbehandling. Hon fick promenera utan någon på ryggen, (hon har något problem med benet). Sen blev hon ompysslad, masserad, sprayad med myggspray och Sara rensade hennes ögon.Det stora djuret stod och blundade och njöt.


Sen åkte jag spontant till Linda och vi tog en uppfriskande långpromenad.
Till Coop och tillbaka. Kvällen avslutades med gädd-middag.
Jo ni hörde rätt, G.Ä.D.D.-middag.

2 kommentarer:

  1. Åh, det är ju mina barndomsidoler!
    vassp (som det uttalas) står väl för WeAreSoPorriga?

    /Jani

    SvaraRadera
  2. I en intervju med Lawless som sändes under SVT:s Hårdrocksnatt så berättar Lawless om namnet - "Vi ville...ingenting. Vi vill ha ett farligt, kontroversiellt namn utan att egentligen vara kontroversiella. Huvudsaken var att det var lite mystiskt. Och folk undrade vad vi hade för oss....det funkade perfekt".

    SvaraRadera