söndag 19 juni 2011

Jag är nånstans mellan 18 och 76 år

Fotnot: Man är inte äldre än man gör sig så vi vilade lite på parkbänkarna.

Det flyger flygplan över Örnäset.
Jag sätter på kaffe. Ordningen är ställd.
Dags för mig att bli lite vuxen tänker jag, så jag köpte Aftonbladet,
och nu inväntar jag egentligen bara tvätttiden kl 19.
Kanske skulle jag sätta på Perkulatorn i stället för att göra snabbkaffe?...
Ålder: 50+

Fotnot: Colours of Luleå & Invigning av skejthallen

Ungdomligare helg får man leta... vi har bara hamnat på ställen och levt helt spontant och träffat en massa glatt folk. Spelat rock på Ripan. Invigt skejthallen & testat nya klubben Nova.
Dansat runt och hängt i gäng.
Ålder: 18-19

Men först lite perkulator-kaffe!!!
Det ska bubbla i köket och kanske drar jag fram skurhinken och städar till Pavarotti.
Och när det luktar citronsåpa i lägenheten kanske jag lägger mig och läser Aftonbladet
och lyssnar på P4 norrbotten.
Ålder: 76.

Men ändå... så skulle jag vilja att det var invignings-festivaler
och sånt... i alla fall varannan dag.
Leva utan i morgon. Tidlöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar