torsdag 9 juni 2011

Små makthavare

Knyter ihop ungefär 1000 lösa trådar på jobbet. Trött.
Har på senare tid känt mig precis som en trött tonårsmorsa i förorten säkert känner sig.
Fattas bara att jag börjar röka.
Dricka en massa rödvin och skrika och gapa på balkongen, i sliten morgonrock.

Enligt proffsen (blandade morsor och Kbt-terapeuter) på jobbet kallas detta för "förpuberteten" och rådet jag fick var att jag ska "välja mina strider" men vara konsekvent.
Alla kände igen det här fenomenet.


"För 8 åringen sliter sig fri... ifrågasätter allt jag säger, som en politiker i en valdebatt.
Och där står jag, på andra sidan, en nybliven kanske Ung vänster, mot en slipad väldigt kortväxt moderatledare i rufsigt hår och cerisa leggings..."

Scary. Jag behöver råd och stöd.

1 kommentar:

  1. haha :) klockrent. Liten moderat i cerisa legggings. Det var riktigt skojigt skrivet!
    /LBB

    SvaraRadera