torsdag 26 maj 2011

Jag är en bekväm kreativ själ





Eftersom jag nu har radio på kontoret hör jag plötsligt en låt som jag skrivit texten till..! Det är kul att få Stim-pengar. Deras medlemstidning får mig att känna mig som en riktig så kallad Musiker. Texten "Jag är med i STIM. Är du?", skulle man kunna ha på en t-shirt, om man vill glänsa lite.
Fast, det vill jag ju inte. Det blir ju inga stora summor per år så jag vet inte var gränsen går för titeln Musiker.




Av en slump (dum-bild-googling) hittade jag en underbar så kallad Riktig Konstnär vid namn Maricio Melo. Jag vill måla exakt som han!!! När jag blir pensionär. Jag kan inte kalla mig konstnär just nu heller för jag målar ingenting och det är väl ändå det konstnärer gör? Jag tycker färger är kladdiga och jobbiga och stafflit är nere i förrådet.


Nej, jag är nog en så kallad nutidens konstnär, en "bekväm kreativ själ" som äter chips framför Illustrator och Logic, går på ett lite flashigt gym och fascineras av vibrerande mascaror och läppglans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar