måndag 20 september 2010

p-den ungdomliga pensionären















Konstigt och rätt pensionärsaktigt
Det här året fyller jag så mycket att jag slutar räkna.
I måndags var jag på jobbet 0710 med en gardinstång i handen. Så tidigt var det att inbrottslarmet gick igång. Innan 0710, dvs vid 0650-tiden körde jag in på Statoil med Strykjärnet (Lenas nya namn på min vägsäkra Opel) och köpte kaffe och wienerbröd. Ett set för 20 kr.

Oslagbart och rätt ungdomligt

Höstliga ridturer i Persön med små stallflickor.
Sent kvalitetsumgänge med sushi och champagne.
Min kroppsliga ålder slutar på 21.

Konstigt och rätt pensionärsaktigt
Att gå och lägga sig direkt efter jobbet. Sova 1 timme.
Kliva upp och dona lite för att sedan somna till Kunskapskanalen vid 22.
Min mentala ålder är ibland uppe i 78 år.

Oslagbart och rätt ungdomligt
Att köpa lårhöga strippskor i stället för köksbord.
På lördag blir det fest! Punkt slut.

Tack för alla fina uppvaktningar via telefon och facebook
/p

2 kommentarer:

  1. Strykjärnet, hahaha den var bra;) Men jag tror jag håller mig till Lethal S button car;)
    tror du kan be Lena ta med mitt käpp till dig på lördag? Jag måste sluta sprida ut mina saker, glömde visst min klocka hos Boden Lena efter the drama saturday night;) Nå ja, vi ses på Lördag, kram:)

    /rockpolarn

    SvaraRadera
  2. haha jag knäcker mig.. åt Lehtal sportknappen! Nu har du ju fått uppleva den..
    visst ska påminna lena om käppen
    ja vi ses krammm

    SvaraRadera