fredag 10 september 2010

Jag skulle ha räddat livet på Sven-Bertil Taube


Konstiga veckan
Ni kanske har anat ett kommande farväl och idag är min sista dag på jobbet.
Klockan 7 i morse slängde jag ihop en långpanna med kärlek (men glömde äggen) till mina kära snart fd arbetskollegor.
Jag har aldrig bakat en kaka i nattmössa förut.

Och i korridoren hänger detta filmteam. Det var meningen att jag skulle göra första hjälpen på en döende Sven-Bertil Taube i akutrummet idag. Jag var faktiskt en utvald statist, vilket säkert kommer att gynna mig i framtiden. Filmteamet beskrev schenen som dramatisk.
Kanske skulle jag fått utbrista:
VI FÖRLORAR HONOM!!!!!

Tyvärr räckte tiden inte till för mig att leka teater på arbetstid.
Dessutom är jag ändå för trött för att vara trovärdig som akutsyrra. Tänk om jag hade stannat hans hjärta på riktigt....?

Som om inte detta var nog ljöd just ett toklarm. Vårdcentralen skulle utrymmas, inklusive Sven-Bertil Taube med EKG-plattor på bröstet, och på parkeringen stod nyss ett filmteam - och ett vårdteam och undrade: Vad händer härnäst?

Ja, vad händer härnäst...

1 kommentar:

  1. jag knäcker mig hejvilt! Hade förstått ifall det ex var Martin Stenmark du skulle rädda livet på och ge mun mot mun metoden. Men Svenne? nja....kan duga i absoluta nödfall. Tror det blir jättebra med ditt nya jobb! Kram!

    SvaraRadera