måndag 13 september 2010

Ny på jobbet

SHANTI OOOOOOM.... Kommande kollega?

DAG 1
Utanför ingången med flyttkartong. Utlåst.
Inslängd på ett rum på barnavårdscentralen.
Höll på att få böter på bilen.

Stormade in i fel rum.

Vilken knapp ska jag trycka på kaffeautomaten för bästa resultat?
Vad svarar jag i telefon?
- Hej du har kommit till PT på POVC:s BVC men ändå på JC.
Vad får det lov att vara och vem är jag?

DAG 2
Idag har jag både nyckel och bilplats. Det går framåt.
Folket här är sköna.
Fula saker ska ut ur rummet.

Jag leker med 70tals-dörrknapps-makapären, ni vet sådana som finns utanför viktiga dörrar.
Den måste jag ha kvar!
RING!!!! Trycker jag utanför min egen dörr.
Sen går jag in och väljer bland...
RÖTT=UPPTAGEN
GULT=VÄNTA
GRÖNT=STIG IN
Jag väljer rött och rensar vidare. Att det ska ringas på dörren hela tiden..

Jag ska även byta gardiner, ta hit riktiga blommor och egenmålade tavlor.
En massör, rökelser och gärna en indier som sitter i lotus och sjunger lugnande sånger.
För det är rätt stressigt också det glömde jag berätta.

1 kommentar:

  1. Men shit, snart kan dy hyra ut rummet till nån stackars uteliggare, hahahaha;)

    /Al Bundy, the latin version:)

    SvaraRadera