torsdag 22 februari 2018

Mörk choklad och fibrer på fel ställen



Jag har aldrig fattat vitsen med mörk choklad. Att det äts supermörk choklad med övermycket % kakao och besk chilismak, det förstår jag. Men vem tycker om det egentligen?


Sen förstår jag inte mig på min mamma. Och alla andra som gör allt för att baka nyttigt.
Mamma smugglar in fibrer och mystiska mjöl i allt hon gör. Och så skryter hon om bedriften av att förvandlat sliskiga onyttigheter till "hälsokost". Hon myglar in fibrer i allt från morotskakan till palten och resultatet blir alltid förvirrande, hybridliknande och halvdant. Man både äter kakan och har den kvar.


Om jag är chokladsugen så äter jag samma choklad som barn tycker om. Dvs mjölkchoklad med mycket fett och socker. Äter jag en bulle vill jag ha den smörigt krispig med massor av socker. Inga fibrer! Vill jag vara nyttig så äter jag fiberhavregrynsgröt och brysselkål.


Rösta gärna på din favorit i enkät ovan till höger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar