fredag 2 februari 2018

De mest älskade sakerna i mitt hem

Korset från Malta. 
Den uber-enkla klockradion. 
Den lär inte vinna något designpris, utan går under kategorin "stabila saker som gör sitt jobb". Den är utformad för den morgontrötta,. även den mest fumliga sengångaren ska förstå hur man får tyst på den. 
En till "stabil sak som gör sitt jobb". Diskmaskinen - tack för att du finns! 
Gottfrids hemmasnickrade hus. 
Lika svårplacerad som omöjlig att föra undan. 
Den flyttas runt, dammtorkas med respekt och bevarar minnet av Moffa. 
Spikmattan - min snuttefilt. 
Lille Tur-Elefanten som vi hittade på gatan bara sådär för några år sedan. 

Eftersom att jag just nu har slut på tjocksockar så har jag inga att fota. Men denna pryl är i alla fall den hetaste av dem alla. 


Den mest prisvärda prylen. Något som går varm hela dagen för kaffe, välling och te.
Vattenkokaren från Ö&B för 20 kr.

Sovhörlurarna.



Stay tune för uppföljaren;... De mest hatade sakerna i mitt hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar