fredag 12 januari 2018

Finns det färger finns det hopp


På 45 minuters lunch hann jag bege mig in till stan, förse mig med grundfärger (tråkigt) men jag köpte även lite roliga färger (roligt). Jag hann också hetshandla barnkläder på Kappahls tokrea (rekommenderas!) samt i farten hämta en kalkoncrossiant (tanig lunch) på Espresso house.

Trots att jag nu blivit galet förkyld börjar helgkänslan infinna sig... Fredagskvällen kan börja och jag KAN måla om jag vill. Det är det viktigaste. Finns det färger finns det hopp.

Nu önskar jag bara att det skulle stå en stilig kock hemma i köket... en kock som även är fotmassör.

Kock-fotmassören har lagat en trerätters middag (och städat undan såklart). Han har satt på Pavarotti på lagom volym. Han har ställt i ordning mitt staffli och täckt golvet. Han har riggat sin portabla HBO med suroundsystem och han har puffat upp kuddarna.   

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar