onsdag 10 januari 2018

En olycka kommer sällan ensam

Häromdagen var en riktig olycksdag. Det stämmer, en olycka kommer sällan ensam!


1. Trakasserad av en okänd ilsken man och den okände mannens ilskna hund.
En okänd man promenerade 10 meter bakom mig.
Allting började med att han plötsligt vrålade bakom mig:
- Ö, snygg väska!".
- Tack, sa jag och ökade stegen. (En scen ur en iskall thriller)
Mannen fortsatte att gapa efter mig och istället för att gå hem valde jag att evakuera in till kiosken (filmscen).


Mannen kommer in i kiosken! (filmscen)
Jag lämnar kiosken och i dörren möts jag av hans OKOPPLADE ILSKNA KAMPHUND.
Hunden galopperar emot mig och tokskäller.


Som i en film igen.. i slowmotion tog jag min vante och kastade och rusade in i kiosken igen. Där jag får en utskällning av ägaren.
#metoo #nyblivenhundrädd


2. Mitt Hotmailkonto har blivit hackat.
Fick mig plötsligt ett nytt namn + att alla mina inkommande mail skulle vidarebefordras till en okänd epostadress.






3. Jag står skriven på fel lägenhet.
Ett nummer fel på Skatteverket och tydligen delar jag lägenhet med grannen.




Nu har jag förhoppningsvis gjort bort mina tre för ett tag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar